۴۰۵ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیس چهارمحال و بختیاری برقرار شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، سرهنگ مجید زمانی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیچیدگی موضوعات و مقتضیات فعالیت پلیسی در جامعه از یک سو و تنوع و پیچیدگی در جرم از سوی دیگر مستلزم تعمیق دانش، بینش و مهارت‌‌های تخصصی بیش از پیش بوده و حرفه‌ای گرایی در پلیس را اجتناب‌ناپذیر ساخته است.

وی افزود: به تناسب پیشرفت و توسعه فناوری، پلیس نیز در هر یک از عرصه‌های مأموریتی خود به مقتضای تخصصی بودن آنها باید از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و قابلیت‌های متناسب با آن پیشرفت‌ها و مأموریت‌ها بهره‌مند شود و بدین منظور سامانه فوریت ‌های پلیس ۱۱۰ در ناجا راه اندازی شد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: طراحی سامانه‌ای که بتواند با سازماندهی امکانات موجود، موجبات افزایش و تحرک و سرعت عمل را در بدنه اجرایی ناجا به منظور پاسخگویی به نیازهای پلیسی مردم فراهم آورد ضروری به نظر می‌رسید و در این زمینه با توجه به گستردگی و تنوع مأموریت‌های ناجا، نیاز به برنامه‌ریزی مناسب و اجرای دقیق آن پاسخگو بودن پلیس در مقابل انتظارات به حق و فزاینده مردم احساس می‌شد.

زمانی با اشاره به مهم‌ترین بازخوردهای اثرگذار با فعالیت سامانه فوریت‌های پلیس ۱۱۰ خاطرنشان کرد: ایجاد بانک اطلاعاتی درخواست‌‌های مردم از پلیس، دست‌یابی به جغرافیای جرایم، توزیع زمانی و مکانی نیازمندی‌‌ها و تجزیه و تحلیل داده‌ها از عوامل اصلاح و اعمال مدیریت و فرماندهی در انجام وظایف محوله از مهم‌ترین مؤلفه‌های تأثیرگذار با فعالیت این سامانه بوده است.

وی گفت: ایجاد امکان نظارت و کنترل بر عملکرد مأموران و یگان‌های انتظامی که این امر تأثیر قابل توجهی در صحت، دقت و سرعت اقدامات پلیس داشته است، یکی دیگر از بازخوردهای اثرگذاری بوده که با آغاز به کار سامانه تلفنی ۱۱۰ مرکز فرماندهی و کنترل بدان دست یافته است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از زمان آغاز فعالیت این سامانه و تجمیع خطوط ۱۱۰ در سطح استان اکنون نیز بستر استفاده از سامانه پیامکی ۱۱۰ نیز برای شهروندان مهیا شده است.

زمانی ادامه داد: با فعالیت این سامانه پیامکی، شهروندان می‌توانند با ارسال گزارش‌ها و اطلاعات خود به شماره ۱۱۰ از آن همانند سامانه تلفنی استفاده کنند.

وی ضمن تشریح عملکرد مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گفت: در استان طی ۹ ماهه سال جاری بیش از ۴۰۵ هزار شهروند با این مرکز تماس گرفتند که از کل تماس‌ها ۳۲۶ هزار تماس منجر به عملیات پلیسی شده است .

معاون عملیات فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به رضایتمندی ۹۰ درصدی شهروندان در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گفت: این مرکز به طور شبانه روز آماده دریافت اطلاعات و اخبار شهروندن در خصوص مشکلات و موارد امنیتی، انتظامی و ترافیکی است.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *